چگونه از ملک خود عکس بگیریم

اکثر سایت های املاک روزانه میزبان ده‌ها آپارتمان، مغازه، ویلا و املاک دیگر است. ملک‌هایی که صورت یک فایل در می‌آیند را روزانه هزاران نفر بازدید می‌کنند؛ اما متاسفانه برخی از این فایل‌ها نمی‌توانند بازدید کنندگان زیادی جذب کنند و در حاشیه قرار می‌گیرند. این امر دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد، اما از میان آن‌ها، نداشتن عکس مناسب اهمیت بیشتری نسبت به دیگر مسایل دارد. با بررسی بیش از پنج هزار فایل به این نتیجه رسیده که فایل‌های عکس دار هجده برابر بیشتر از فایل‌های بدون عکس بازدید می‌شوند. اما آیا قرار دادن هر عکسی می‌تواند مالکان را به نتیجه مطلوب برساند و نظر متقاضیان ملک را جذب کند؟

بدیهی است که برای کسب نتیجه مطلوب عکس‌ها باید خصوصیاتی داشته باشد که در نظر اول، توجه کامل مشتری را جذب کرده و او را برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ملک مجاب کند. در این مقاله پنج نکته عنوان می‌شود که با رعایت آنها می‌توانید از ملک خود به درستی عکاسی کنید. برای عکاسی از خانه ی خود و انتخاب بهترین نورپردازی در عکاسی نیازی به حضور در کلاسهای آموزش عکاسی مقدماتی ندارید و تنها با رعایت چند نکته میتوانید بهترین عکس را از ملک خود بگیرید.

setup

آماده سازی ملک

اکثر ملک‌ها از همان اول برای عکاسی آماده نیستند. بنابراین، اندک زمانی را باید به آماده سازی ملک مورد نظر اختصاص داد. اگر می‌خواهید از نمای بیرونی ملک عکس بگیرید، توجه داشته باشید که اشیای اضافی صحنه عکاسی شما را بدمنظر نکرده باشد. بهتر است تا تمامی اشیای اضافی مانند وسایل نقلیه، کیسه‌های زباله‌، بیل و کلنگ، استیکرهای تبلیغاتی و هر شیی دیگری که وجودش ضرورتی ندارد از صحنه عکاسی حذف شود. برای جلب توجه بیشتر، ظاهر مناسب حرف اول را می‌زند. هر چه ملکی را که برای فروش یا اجاره عرضه می‌دارید ظاهر آراسته‌تری داشته باشد متقاضیان هم رقبت بیشتری برای مراجعه به آن خواهند داشت.

حذف اشیای اضافی در هنگام عکاسی از نمای داخلی ملک اهمیت بیشتری دارد؛ به خصوص اگر ملک تخلیه نباشد. بازدید کنندگان به جزئیات توجه می‌کنند. لباس‌ها، کاغذها و وسایل اضافی همگی باید جمع‌آوری شده و از صحنه عکاسی کنار بروند. اسباب و اثاثیه ملک باید همگی با نظم در صحنه عکاسی قرار گرفته باشئد. دقیقا مثل زمانی که قرار است مهمان برایمان بیایید. با این تفاوت که این بار مهمان‌ها همگی به چشم خریدار به ملکتان نگاه می‌کنند. کف ملک را قبل از عکاسی تمیز کرده و جارو بزنید چراکه ممکن است آثار گرد و خاک در عکس نمایان باشد. شیشه‌ها و کابینت‌ها را نیز تمیز کنید تا ملکتان جذاب‌تر به نظر بیاید. هنگامی که صحنه عکاسی کاملا آماده شد می‌توانیم عکاسی را شروع کنیم.

lighting

نورپردازی در عکاسی

حال که خانه شما تمیز و مرتب شد می‌توانید عکاسی را شروع کنید. نورپردازی در عکاسی تقریبا مهمترین بخش عکاسی است. بدون نور عکسی نیز نخواهد بود. بنابراین برای پیدا کردن نور مناسب همه تلاشتان را بکنید.

بهتر است نور پردازی حرفه‌ای داشته باشید. طراحان دکوراسیون داخلی این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند؛ اما اگر زمان و بودجه کافی برای نورپردازی حرفه‌ای ندارید می‌توانید با لامپ و نور طبیعی فضای اتاق‌ها را روشن کنید. نورپردازی مناسب از ایجاد سایه جلوگیری کرده و تمام وسایل منزل را به خوبی نمایان می‌کند.
نورپردازی برای عکاسی از نمای ملک کار پیچیده‌تری است. بنابراین، اگر قصد انجام نورپردازی حرفه‌ای را ندارید باید از نور طبیعی استفاده کنید. عکاسی را در ساعات بعد از ظهر انجام ندهید. زیرا خورشید در بالای سرتان قرار دارد و باعث ایجاد سایه‌های اضافی می‌شود. بر اساس موقعیت ملکتان بهترین زمان برای عکاسی در زمان غروب و یا طلوع خورشید است.


بهتر است نور هر بخش برای عکاسی را امتحان کنید و بعد سراغ بخش دیگر بروید. اینکار بدین معناست که با تنظیمات متفاوت دوربین، چندین عکس‌ بگیرید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

compose

کادربندی

حال که بهترین نور را برای عکاسی فراهم کردید وقت آن است که کمی خلاقانه عمل کنید. کادربندی به معنی تنظیم کادر به گونه‌ای است که چیدمان وسایل، ساختار، اشکال و خطوط مختلف در کنار یکدیگر زیباتر به نظر بیایند. کادربندی هنرمندانه ترین بخش عکاسی است. معمولا عکس‌ها مستطیلی شکل هستند. این مستطیل می‌توانند به صورت عمودی و یا افقی باشد. چیدمان داخل کادر شما باید به صورت مساوی در این فضای مستطیلی شکل پخش شود.
برای عکاسی از نما هر دو حالت عمودی و افقی را امتحان کنید و حالتی که مناسب ملک شماست را انتخاب کنید. معمولا عکس عمودی برای ساخنمان های بلند بهتر است. برای عکاسی داخلی نیز جهت‌های مختلف را امتحان کنید و بهتربن حالت را پیدا کنید.
همانطور که گفته شد در هنگام عکاسی باید شکل و خطوط اجسام موجود در عکس را در نظر بگیرید. اشکال و خطوط در عکس باید به صورت متوازن قرار گیرند. بهترین راه برای ساختن یک کادربندی مناسب این است که اجسام مهم را در مرکز کادر قرار دهید.
برای مثال، در هنگام عکاسی از آشپزخانه مرکز کادر می‌تواند بر روی اپن آشپزخانه قرار گیرد. مرکز کادر در حمام می‌تواند بر روی وان حمام باشد و به همین ترتیب. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اشیای مهم هر قسمت باید در عکس قرار گرفته باشد. مثلا سرویس بهداشتی فرنگی بخش مهمی از حمام است و در هنگام عکاسی از حمام نباید حذف شود. همچنین کمدها و پنجره‌ها بخش بسیار مهم یک اتاق هستند. بدیهی است که هر اتاقی دارای درب ورودی است، بنابراین حذف درب ورودی از عکس اتاق بسیار منطقی‌تر از حذف کمد و یا پنجره است.

serie

جامعیت

در قسمت‌های نورپردازی و کادربندی اهمیت گرفتن چندین عکس از یک قسمت و انتخاب بهتربن آنها را بیان کردیم. این کار با تکنولوژی موجود در تلفن‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال به راحتی قابل انجام است. هرچه بیشتر عکس بگیرید بهتر است. نگران نباشید می‌توانید به راحتی عکس‌های اضافی را پاک کنید.
با این حال، ممکن است از بین عکس های گرفته شده نتوانید بهترین عکس را انتخاب کنید. برخی اوقات دلیل این امر آن است که عکاس نمی‌تواند تمام بخش یک قسمت، مثلا یک اتاق را داخل یک عکس جای دهد. این موضوع به راحتی قابل حل است.
برای مثال اگر دو عکس از اتاق خواب گرفته‌اید، یکی از تخت خواب و دیگری از پنجره‌ها می‌توانید از هر دو استفاده کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که فقط یک عکس از هر اتاق بگذارید. در حقیقت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند عکس از زوایای مختلف یک اتاق را ببینند.
در آخر یک قانون وجود دارد که نباید فراموش کنید. اگر ملک شما ۱۰ اتاق دارد از هر اتاق حداقل یک عکس داشته باشد. در غیر اینصورت بخشی از ملکی که برای عرضه گذاشته اید را پنهان کرده اید. متقاضیان ممکن است راجع به قسمت‌های عکاسی نشده به اشتباه قضاوت کنند و آن‌ها را نامناسب بپندارند.

edit

ویرایش

هنگامی که عکس تمام اتاق‌ها را گرفته اید و بهترین آنها را نیز انتخاب کرده‌اید وارد مرحله نهایی می شویم. مرحله پس از تولید بخش بسیار مهم عکاسی به خصوص در خانه‌های بزرگ است.
اولین مرحله پس از تولید، مرتب کردن و نامگذاری عکس‌ها است. تاریخ عکس برداری می‌تواند در نام فایل عکس‌ها گنجانده شود. همچنین در نام عکس‌ها می‌توان محل عکس را ذکر کرد؛ مثلا اتاق خواب، حمام و آشپزخانه.
اگر ملکتان دارای جندین اتاق است بهتر است اتاق‌ها را شماره گذاری کرده و در نام عکس، شماره اتاق را نیز ذکر کنید. سپس تمام عکس ها را در پوشه ی ملک مربوطه قرارا دهید.
پس از آنکه عکس‌ها را مرتب کردید می‌توانید اندازه و سایر ویژگی‌های آن را ویرایش کنید. اگر در عکس چیزی میبینید که نمی‌خواهید در عکس باشد آن را حذف کنید.
برخی از دوربین ها ممکن است عکس‌هایی بگیرند که حجم زیادی از کارت حافظه را اشغال کند. شما می‌توانید حجم این عکس‌ها را به اندازه مناسب تغییر دهید. برای وبسایت، عکس‌ها با حجم کم و برای پرینت کردن عکس‌های حجیم مناسب هستند.
روش‌های بسیاری برای ویرایش و بهبود عکس شما وجود دارد ولی اگر به توصیه های ما عمل کرده باشید نیازی به اینکار نخواهید داشت.
آخرین مرحله راحت‌ترین مرحله است. عکس‌ها را به دوستان و همکاران خود نشان دهید و نظر آنها را بپرسید. اگر عکس‌ها این مرحله را پشت سر بگذارند آماده انتشار هستند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و ویلا املاک در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

روستای لنگر